Turvise komponendid
Turvisemuster
Turvis on rehvi osa, mis puutub kokku teega. Otstarbele sobiva turvisemustri valimisest võib sõltuda kliendi rahulolu või rahulolematus.
|
Õige turvisemuster:
• Parandab läbivust
• Parandab juhitavust
• Suurendab vastupidavust
Turvisemuster mõjutab juhti ka muul moel, kuna sellest sõltub:
• Sõidumugavus
• Müratase
• Kütusekulu
|
|
Pilud
Väikesed lõhekujulised pilud turviseklotsides võimaldavad klotsil rohkem liikuda. Klotside suurem elastsus parandab veojõudu, kuna haakuvate servade arv on suurem. Pilud on eriti vajalikud jääl, kerges lumes ja lahtisel teekattel sõitmisel.
|
|
|
Klotsid
Rehviturvise peamised osad. Turviseklotside põhiülesanne on veojõu tagamine.
|
Ribid
Sirged klotsiread, mis moodustavad rehvi ümbritseva vöö.
|
|
|
Lohud
Rehvisüvendid, mis aitavad jahutada.
|
Serv
Tagab pideva kontakti teega pöörete ajal. Servamaterjal katab osaliselt rehvi sisemist ja välimist külge.
|
|
|
Tühimike suhtarv
Turvise süvendite hulk. Väike suhtarv tähendab, et rohkem kummit puutub vastu teed. Suurem suhtarv parandab vee ärajuhtimisvõimet. Tühimike suhtarv oleneb rehvi otstarbest.
|
Sooned
Kasutatakse tühimike loomiseks ja vee ärajuhtimisvõime parandamiseks märjal teel. Kõige tõhusam viis vee juhtimiseks rehvi eest rehvi taha. Pikisooned muudavad vee ärajuhtimise kiiremaks, sest neist moodustub lühim tee rehvi eest rehvi taha.
|
|
Rehvi kasutusiga
Turvisemustri väljatöötamise käigus arvestatakse paljusid tegureid: juhitavus, kurviläbivus, veojõud, stabiilsus, müra ja turvise kulumine. Vähemtähtis ei ole ka rehvi hea välimus. Paljud kliendid valivad rehvid just välimuse põhjal.
|
|
Asümmeetriline turvisemuster
Turvisemuster on rehvi paremal ja vasakul poolel erinev. Turvise välimises osas on tavaliselt suuremad klotsid, mis parandavad stabiilsust kurvides. Väiksemad sisemised klotsid aitavad vett ära juhtida.
|
Kindlasuunaline turvisemuster
Rehv võib pöörelda ainult ühes suunas; kindlasuunalised rehvid parandavad sirgjoonelist kiirendusvõimet, vähendades rehvi veeretakistust. See muster aitab vähendada ka pidurdusmaad. Kindlasuunalised rehvid on mõeldud kindlale autoküljele. Rehvide ümbertõstmisel tuleb jälgida, et rehvimuster jääks ettenähtud suunda.
|
|
|
Sümmeetriline turvisemuster
Turvisemustri vasak ja parem pool on ühesugused.
|
Rehvikonstruktsioon ja märg tee
Tänavasõidurehvide mustris kasutatakse nii klotse kui ka ribisid. Soonte abil luuakse rehvi pinda tühimikke, mis on vajalikud vee ärajuhtimisvõime parandamiseks märjal teel. Kõige tõhusamalt juhib vett ära rehvi ümbritsev pikikanal. Tegemist on lühima vahemaaga rehvi esiosa ja rehvi tagaosa vahel. Samas aitavad külgsooned suurel kiirusel rehvi ette moodustunud veekiilu lõhkuda. See on vajalik vesiliu tekke vältimiseks ning rehvi ja tee vahelise kokkupuutepinna suurendamiseks.
|