Eesti | Russian |  English
Tehniline info
Rehvide hooldus ja ohutus
TEADMISED REHVIDEST
REHVIDE M√ē√ēDUS√úSTEEM
REHVIDE EHITUS
REHVIS√ēNASTIK
REHVIDE EHITUS
EHITUS

YOKOHAMA rehvide ehituse skeem

Rehvitootmises kasutatakse kindlat terminoloogiat, mis ei tarvitse olla kõigile tuttav. Allpool kirjeldame rehvivaldkonnas üldiselt kasutusel olevaid mõisteid.
 

Valtskambersegisti

Valtskambersegisti on suur mitmekorruseline kinnine mikser õli, kummi ja kemikaalide segamiseks rehvide tootmiseks kasutatavate kõikide kummisegude valmistamisel. 
 

Randi mähkimine

Selle protsessi käigus valmivad rehvirandid. Pärast randivitsa traadi kummiga katmist algab vitsa mähkimine, mille käigus moodustub ringikujuline randivits.
 

Randitraat

Vaadake randi valmistamise kirjeldust
 

Kalandreerimine

Kalandreerimise käigus kaetakse teras või kangas kummikihiga. Terasvööd, põhimikukihid, kattevööd ja servaribakatted valmivad kalandreerimise teel. Teras või kangas paigutatakse suurte raskete valtside vahele. Nii kaetava materjali all kui peal pannakse rullide vahele ka kummi. Materjali liikumisel rullide vahelt läbi surutakse kummi materjali sisse ning see kleepub terasele või kangale.
 

Kõvendamine

Rehvikomponentidest kokku pandud rehv kõvendatakse. Kõvendamise käigus liimuvad kummikomponendid kokku. Kõvendamise ajal vormitakse valmis rehvi turvisemuster ja küljekujundus.
 

Ekstrusioon

Ekstrusiooniprotsessi käigus valmistatakse kindlakujulised ühtlasest kummismassist detailid. Turvised, küljed ja randitäited valmivad ekstrusiooni teel. Üks ektrusiooninäide on tordi kaunistamine. Tordi kaunistamiseks pressitakse glasuur läbi kindlakujulise otsiku. Kaunistamise käigus toimub glasuuri ekstrudeerimine.
 
 
TURVIS
 

Turvise komponendid
Turvisemuster
Turvis on rehvi osa, mis puutub kokku teega. Otstarbele sobiva turvisemustri valimisest võib sõltuda kliendi rahulolu või rahulolematus. 
 

Õige turvisemuster:
• Parandab läbivust
• Parandab juhitavust
• Suurendab vastupidavust
Turvisemuster mõjutab juhti ka muul moel, kuna sellest sõltub:
• Sõidumugavus
• Müratase
• Kütusekulu
 
 
Pilud
Väikesed lõhekujulised pilud turviseklotsides võimaldavad klotsil rohkem liikuda. Klotside suurem elastsus parandab veojõudu, kuna haakuvate servade arv on suurem. Pilud on eriti vajalikud jääl, kerges lumes ja lahtisel teekattel sõitmisel.



Klotsid
Rehviturvise peamised osad. Turviseklotside põhiülesanne on veojõu tagamine.







Ribid
Sirged klotsiread, mis moodustavad rehvi ümbritseva vöö.









 
Lohud
Rehvisüvendid, mis aitavad jahutada.








Serv
Tagab pideva kontakti teega pöörete ajal. Servamaterjal katab osaliselt rehvi sisemist ja välimist külge.







Tühimike suhtarv
Turvise süvendite hulk. Väike suhtarv tähendab, et rohkem kummit puutub vastu teed. Suurem suhtarv parandab vee ärajuhtimisvõimet. Tühimike suhtarv oleneb rehvi otstarbest.




Sooned
Kasutatakse tühimike loomiseks ja vee ärajuhtimisvõime parandamiseks märjal teel. Kõige tõhusam viis vee juhtimiseks rehvi eest rehvi taha. Pikisooned muudavad vee ärajuhtimise kiiremaks, sest neist moodustub lühim tee rehvi eest rehvi taha.



Rehvi kasutusiga
Turvisemustri väljatöötamise käigus arvestatakse paljusid tegureid: juhitavus, kurviläbivus, veojõud, stabiilsus, müra ja turvise kulumine. Vähemtähtis ei ole ka rehvi hea välimus. Paljud kliendid valivad rehvid just välimuse põhjal.
Asümmeetriline turvisemuster
Turvisemuster on rehvi paremal ja vasakul poolel erinev. Turvise välimises osas on tavaliselt suuremad klotsid, mis parandavad stabiilsust kurvides. Väiksemad sisemised klotsid aitavad vett ära juhtida.


Kindlasuunaline turvisemuster
Rehv võib pöörelda ainult ühes suunas; kindlasuunalised rehvid parandavad sirgjoonelist kiirendusvõimet, vähendades rehvi veeretakistust. See muster aitab vähendada ka pidurdusmaad. Kindlasuunalised rehvid on mõeldud kindlale autoküljele. Rehvide ümbertõstmisel tuleb jälgida, et rehvimuster jääks ettenähtud suunda.

Sümmeetriline turvisemuster
Turvisemustri vasak ja parem pool on ühesugused.








Rehvikonstruktsioon ja märg tee
Tänavasõidurehvide mustris kasutatakse nii klotse kui ka ribisid. Soonte abil luuakse rehvi pinda tühimikke, mis on vajalikud vee ärajuhtimisvõime parandamiseks märjal teel. Kõige tõhusamalt juhib vett ära rehvi ümbritsev pikikanal. Tegemist on lühima vahemaaga rehvi esiosa ja rehvi tagaosa vahel. Samas aitavad külgsooned suurel kiirusel rehvi ette moodustunud veekiilu lõhkuda. See on vajalik vesiliu tekke vältimiseks ning rehvi ja tee vahelise kokkupuutepinna suurendamiseks.
©2012 Yokohama   
Yokohama.ee