Eesti | Russian |  English
TOODETE ÜLEVAADE
S√Ķiduauto rehvid
V√Ķidus√Ķidurehvid
Veoauto-ja bussirehvid
Tööstusrehvid
DIAGONAALREHVID
RADIAALREHVID
TEHNILINE INFO
Tööstusrehvide rakendustabel
Tööstusrehvide rehvi konstruktsioon
Tööstusrehvide turvisemustrid
T√∂√∂stusrehvid s√Ķiduki t√ľ√ľbi j√§rgi
 

Turvisemustrid

Turvisemuster on konstrueeritud tekitama muutuva astmega veojõudu, lõike-, flotatsiooni-, kulumis- ja kuumus-kindlust. Niisiis oleneb nõuetekohase maastikurehvi valik töö iseloomust ja -tingimustest. Näiteks kasutatakse maksimaalse veojõu tekitamiseks või flotatsiooniks liival, poris ja kividel erinevaid turvisemustreid. On olemas viis põhilist turvisemustrit: kiviturvis, veojõuturvis, plokkturvis, ribiline turvis ja sileturvis. 

Kivimuster
Kivimuster on spetsiaalselt konstrueeritud vältimaks teravatest kividest põhjustatud lõikevigastusi. Selle suur kontaktpindala tagab maksimaalse kontaktpinna ja suurepärase kulumiskindluse. Iseloomulikud risti üle sõidusuuna jooksvad sooned tähistavad kõige populaarsemat maastikurehvide turvisemustrit.
Veojõumuster
Veojõumustriga rehvil on suunatud turvisemustri disain, mis tähendab, et oluline on veljele monteerimise suund. Näiteks peab montaaŇĺil suunama veorataste turvisemustri ühes suunas, et tekitada nõuetekohast veojõudu, samal ajal kui vabalt veerevate rataste turvisemuster peab olema suunatud vastupidises suunas.
Plokkmuster
Plokkmustriga rehvi iseloomustab suuremas osas lai turvisemuster ja ümardatud õlad. Suurte koormuste puhul tekitab plokkmustri suur kontaktpindala madala kontaktsurve pinnasega, mis tagab head flotatsiooniomadused. Seetõttu sobib see hästi kasutamiseks pehmel mudasel pinnasel. Käesolevat mustrit kutsutakse ka "alligaatori" või "nuppmustriks“.
Ribiline muster
Ribilise mustriga rehvi sooned jooksevad paralleelselt sõidusuunaga, mis annab kõrge suunastabiilsuse. Ribi-haaratsmustri, ribimustri variatsioonil, on turvise õlgadel haaratsid. Ribimustriga rehve kasutatakse peamiselt vabalt veerevatel ratastel.
Sile muster
Sileda mustriga rehvil, mis on konstrueeritud teerullide tarbeks, ei ole sooni. Seda kasutatakse tihendamiseks ja tasandamiseks. Sileda mustriga rehvi saab kasutada ka laaduritel allmaakaevandustes, kuna sellel on kõrge kulumis- ja lõikekindlus. Siledal mustril laaduritele on siiski kaks kitsast soont, mida kasutatakse turvise kulumise mõõtmiseks.

Turvise paksus


Vastavalt Tire ja Rim Association, Incorporated (TRA) (rehvide ja velgede assotsiatsioonile) on olemas kolm üldist maastikurehvide klassifikatsiooni: tavaline, sügav ja eriti sügav . Sügav ja eriti sügav on vastavalt 1.5 ja 2.5 korda paksemad kui tavaline. Paksematel turvistel on suurem kulumis- ja lõikekindlus. TRA koode klassifitseeritakse alljärgnevalt:

Eriti sügav turvis: L-5, L-5S Sügav turvis: E-4, L-4 ja L-4S Tavaline turvis: E-2, E-3, G-2, G-3, L-2 ja L-3

Ehkki paksematel turvistel on suurem kulumis- ja lõikekindlus, genereerivad ja hoiavad nad ka rohkem soojust. Vastavalt sellele peab hoolikalt hindama paksu turvisega rehvide töötingimusi, vältimaks turvise kuumuse käes eraldumist ja teisi kuumusega seotud kahjustusi. Sügava ja eriti sügava turvisega rehvidel on peaaegu sama suur välisdiameeter, mis on suurem kui tavalise turvisega rehvidel. Asendades tavalise turvisega rehvid sügava või eriti sügava turvisega rehvidega, peab silmas pidama paksema turvisega rehvide suuremat välisdiameetrit.  
 

Suuruse tuvastamine ja ristlõikesuhe

Maastikurehvi suurust näidatakse tavaliselt rehvi laiuse, velje diameetri ja kihtide nimiarvuga PR kihid. Selle nomenklatuur on alljärgnev:
 
Rehvi laius
Velje diameeter
Kihtide nimiarv PR kihid
21.00
35
36PR (kitsas alus)
26.5
25
20PR (lai alus)
(tolli)
(tolli)
 


Kitsas alusega rehvi ristlõikesuhe (rehvi kõrgus/rehvi laius) on 96~98% ja laia alusega rehvi ristlõikesuhe on 80~82%. Sama diameetriga kitsa ja laia alusega rehvide laiused on toodud allpool:

13.00-15.5 21.00-26.5
14.00-17.5 24.00-29.5
16.00-20.5 27.00-33.5
18.00-23.5 30.00-37.5

Näiteks 18.00-23.5 E3 ja 23.5-25 E3 välisdiameetrid on 63.5 tolli ja 63.8 tolli: peaaegu samad. Vastavalt TRA juhenditele kutsutakse rehve ristlõikesuhtega 65~70% ülimadala profiiliga rehvideks, need tagavad kõrge flotatsiooni ja stabiilsuse ning neid näidatakse tavaliselt alljärgnevalt: rehvi laius/ristlõikesuhe-velje diameeter (40/65-39). Mõnesid madala profiiliga rehve tähistatakse ka välisdiameeter x rehvi laius-velje diameeter (42 x 17-20). Võidakse lisada ka järelliide NHS, TG või K. Need on TRA tähistused, mida kasutatakse teatud tingimusi nõudvate rehvide eristamiseks. NHS: Not for highway service (mitte maantee jaoks), TG: Traktorite-teehöövlite rehvid, mitte kiirtee jaoks, ja K: Tihendajate rehvid kasutamiseks 5 või seitsme süvavelgedel, millel on randipäästikud nominaal miinus 0.032 diameetrit.

Rehvispetsifikatsiooni kood

Kriitilise tähtsusega on asjaolu, et maastikurehvid oleksid nõuetekohaselt sobitatud ettenähtavatele töö- ja teetingimustele. Sellele vastavalt klassifitseeritakse maastikurehvid kolme tüübi järgi: "tavaline rehv," "lõikekindel rehv " ja "kuumuskindel rehv." Tavalist tüüpi rehv tagab üldlevinud parameetrid standardsetes tingimustes kasutamiseks. Kohtades, kus paljud takistused tekitavad lõikevigastuste ohu, on kõige sobivamad lõikevigastuste eest kaitstud tüübid ning heades töötingimustes, kus on võimalik saavutada suuremaid kiirusi, on soovitatavad kuumuskindlad tüübid. YOKOHAMA järgib ülaltoodud klassifikatsiooni ja markeerib rehvi tehnilised andmed rehvi külgseintel.
©2012 Yokohama   
Yokohama.ee