Eesti | Russian |  English
TOODETE ÜLEVAADE
S√Ķiduauto rehvid
V√Ķidus√Ķidurehvid
Veoauto-ja bussirehvid
Tööstusrehvid
DIAGONAALREHVID
RADIAALREHVID
TEHNILINE INFO
Tööstusrehvide rakendustabel
Tööstusrehvide rehvi konstruktsioon
Tööstusrehvide turvisemustrid
T√∂√∂stusrehvid s√Ķiduki t√ľ√ľbi j√§rgi
 

Rehvi konstruktsioon

Põhikomponendid

Maastikurehvide konstruktsioon oleneb suures ulatuses rehvi ettenähtud kasutusvaldkonnast. Siiski on kõigil maastikurehvidel olemas ühised komponendid, sealhulgas turvis, karkass, randid, vahepadjandid ja külgseinad. Sisekummita rehvidel on olemas sisevooder.
 
 

Turvis

Turvis on rehvi kõige välimine kate ning see on ainus osa, mis tavaliselt puutub kokku tee pinnaga. Seetõttu peab see olema konstrueeritud kaitsma rehvi korpust lõikevigastuste ja kulumise eest. Olenevalt rehvi ettenähtud kasutusvaldkonnast muudetakse turvisele kantud kummisegu, et kohandada seda lõikekindluse, kuumuskindluse ja õlikindluse saavutamiseks. Turvisel on suur mõju rehvi kvaliteedile.
 
Karkass

Rehvis olev suruõhk toetab rehvile asetatud koormust. Karkass moodustab suruõhu jaoks pooljäiga raamistuse, kuid see on küllaldaselt jäik, et absorbeerida mõningaid lööke ja põrutusi. Diagonaalrehvi karkass koosneb tervest reast kummiga kaetud tekstiilmaterjali kihtidest, mida nimetatakse „kihtideks“.
 
Rant

Rant fikseerib rehvi koormuse toetamiseks velje külge.

Vahepadjand

Diagonaalrehvi vahepadjand on kummiga kaetud nööri kihid turvise ja karkassi vahel, mis ühendavad need omavahel kokku. Vahepadjand hoiab ära turvise lõikevigastuste jõudmise karkassini ja aitab absorbeerida lööke.

Külgsein

Külgsein koosneb elastsest pragunemiskindlast kummist ning kaitseb karkassi kahjustuste eest. Töödel, kus esineb rohkesti auke, suuri kive jms, võib kasutada suure lõikekindlusega külgseintega rehve.

Sisevooder

Ilma sisekummita rehvide siseseinad on vooderdatud. Vooder on tehtud õhku mitteläbilaskvast kummisegust ning on võrreldav sisekummiga rehvide sisekummiga. Ilma sisekummita rehvid kaaluvad üldiselt vähem kui võrreldavad sisekummiga rehvid ning on lihtsamini hooldatavad, kuna sisekumm ja pöiavöö on kõrvaldatud.

Terasest vahepadjand

Terasest vahepadjandiga rehvil on terasniitidest vahepadjandid, mis annavad väga kõrge lõiketugevuse. See on iseäranis kasulik kohtades, kus probleemiks on teravad kivid ning on rakendatav laadurite, buldooserite, kallurautode ja mõnikord mullatöömasinate rehvidel. Kleepuvus terasniitide ja kummi vahel on siiski palju tundlikum kuumuskahjustustele kui nailonnööri ja kummi vahel. Sellele vastavalt ei tohi terasest vahepadjandiga rehve panna tööle suure kuumuse genereerimise tingimustes. Raskuste tõttu terasest vahepadjandiga rehvide protekteerimisel ei tohiks neid kasutada töödel, kus hõlpsamini saaks kasutada protekteeritud rehve. Tööde jaoks, kus on nõutav kõrge külgseina lõikekindlus, on saadaval ka külgseinale laienevad terasest vahepadjandid.
 

Maastiku radiaalrehvide konstruktsioon

Radiaalrehvil on kaks karkassi komponenti, mis mõlemad koosnevad terasest. Esimene on üksik rant-randi-külge karkassikiht, mis kannab koormust ja toetab turvist. Karkassikiht jookseb rehvi randi suhtes 90º nurga all. Turvise kõverdumise minimeerimiseks paigutatakse karkassikihi peale ja turvisekummi alla väikese nurga all teraslindid.

©2012 Yokohama   
Yokohama.ee